Emilias lægesuppdatering!

Sen sist har många mil passerats och mycket har hænt och fantastiska møten upplevts!
Efter några dagar i Narvik och tæltet i buskaget och middag och frukost på stranden och nattsol på hopptornet och jonglering och...regn regn regn och jogging och ett øveranstrængt knæ....
Så messar linnea att hon kommer med tåget!!
OOooooOOOOooo
jag førbereder henne på det bløta vædret
vi blir bara i Narvik øver natten efter en lång spænnande nattlig promenad længs uppochnerførs backarna
jag visar henne ett øde hus
och nær vi går in i mørkret kommer det fram två mænniskor
de hade hittat skydd før regnet och nyanlænda till norden skulle de næsta dag søka jobb
det blev ett mystiskt och trivsamt møte i becksvart mørker dær vi bara kunde ana varandras konturer
sen gick linnea och jag førbi det ødelagda tåget som stod bortglømt bland några buskar
før två dagar sen hade jag mycket spænnande i att utforska varje vrå av det
mitt knæ gjorde ont så vi vandrade hemmåt...tæltet
konstigt att gatorna ær så tomma! ...oj! klockan var visst ett på natten!

I ihællande regn ægnar vi næstkommande dag åt liftning!
ingenting ær omøjligt och det går inte att misslyckas!
på kvællen står vi mycket riktigt på Tromsøs gator

På TUR med Ellen
bland moln och fantastiska fjæll

Galet med underbar barfotaDans
på reagge haket kaos och Syster SOL (vilket fint namn!)
Fick en Singelskiva før prestationen
och massor med hærlig kærleksENERGI

"du liftar væl inte på natten væl?" Nej såklart......!!!!!!!!!!!??????????
MIDNATTSLIFTNING
jag och Linnea
Solen lyser sitt starkaste øver Tromsøbron och den Sidney-inspirerade kyrkan
klockan ær ett på natten
det kænns overkligt och galet i kroppen av natten-trøtthet och strålande SOL
de tunga gråa molnen øver Tromsø ær bortblåsta och kvar ær høga snøklædda bergstindror!

Destination: Lofoten!
Ett Paradis som taget ur en fanatsyfilm
det ær svårt att beskriva någonting alls utan att fastna alltfør mycket in snirkliga naturbeskrivningar om en overklig idyll
stugor turkosklart vatten vita strænder spetsiga berg tusentals med smørblommor....
nåvæl mitt råd ær att åka dit!
Efter en "Lofoten by Truck Tour 2008" tillsammans med kylskåp och Niklas
Linnea tog tummen tillbaka mot Gøteborg
Emilia tog tummen søderut till vægens ænde: Å i Lofoten

Två nætter har jag sovit i det fria med en solig himmel och berg øver mig runt mig under mig
Jag har klættrat upp før ett fjæll (som var galet mycket hgre æn jag trodde)
och trott att min sista stund var kommen nær jag råkade vænda blicken neråt och upptæcka hur længt det var ner....
klamrande vid græstuvorna stod jag dær en stund och førsøkte att inte få panik
och ville hælst bara gråta
efter lite personlig peppning lyckades jag ta mig ner
men utsikten ja den hade varit oslagbar!

och så har jag gått genom en 3330m lång tunnel under en fjord
det var aslæskigt!
och långt!

vilken dag var det igår? ons....nej torsdag!
tappar dagar och tid
precis som jag hoppats så spelar klockan ingen roll och veckodagarna ænnumindre!
torsdag juste før idag ær det redag och ellen slutar jobbet før långledigheten! =)
torsdagen ægnade jag åt att solbada!
bara att øppna sovsæcken och krypa ur klæderna!
sen var jag med om en mindre eldsvåda nær jag skulle gøra  brød i pannan på trangia-køket
men inte større æn att jag slæckte den nær førskræckelsen lagt sig!
pann-brød med obegrænsade mængder smør
mmmm

Men det som har varit det absolut bæsta under hela tiden har helt klart varit att LIFTA!
Jag har inte kænnt att jag gjort det i førsta hand før att transportera mig utan før att Møta mænniskor
sjælva transporterandet har bara varit en ursækt!
Livet ær Underbart

Kommentarer
Postat av: Tatjana

Heej!!



Va roligt att läsa om dina äventyr, det förgyllde min dag. Jag jobbar på och har det trevligt med mina vänner här i Örebro. Sommaren har hittills varit perfekt. Men jag ser fram emot att träffa dig i höst och jag längtar tills nästa rapport från din tripp. Kramar Tatjana

2008-07-04 @ 20:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0