finbesøk och långledigt

under ett tillfælle under hela sommaren kom det sig att jag har ledigt fyra dagar på raken. det var nu i helgen. nær alvin, frida och emilia kom på besøk. det var fint. så som sig bør hær i norge drog vi på tur. till grøtfjort och blåmann. blåmann ær den høgsta spetsigaste toppen som finns hærikring. folk från hela værlden klættrar dess norrsida som ær ett gigantiskt stup. dit gick jag upp med emilia med højdskræck och halvdant knæ och med frida med inflamerad fot. men framfør allt massa pepp och kærlighet. vi kom upp. massa toppar runtikring och massa sol. var inte ens kallt på toppen trots att nordanvinden blåst i flera dagar. helt fantastiskt.
sen tog vi det lugnt och i onsdags innan jobbet for jag och elisabeth til vengsøya och gick en liten svæng, men satt mest och møs. det ær fruntansvært fint hær och jag inser ju att jag førr eller senare kommer att hamna hær.
nu ær det torsdag och på jobbet har det slagit ihop avdelningarna så att det har blivit lite mer att gøra. snart kan jag nog køra taxi hær i stan før det kænns som att jag snart varit in på varenda liten grænd.
om några timmar kommer systersofia och ett dygn senare førældrarna mina. blir fint. att visa dem allt jag har hær. alla berg. all himel. all luft. livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0