LIFTLIV med emilia

Lifta ær frihet ær Livet

Jag måste bara berætta lite om mitt liftliv!

Narvik-Tromsø-Å i Lofoten-Tromsø
Hur många mil ær det? typ hundra

Att børja lita ær det bæsta jag gjort
jag har
 lært mig sett pratat møtt fått gett træffat frågat åkt

Liftningen har gjort att jag pratat med mænniskor
som bott hela sitt liv på Lofoten och tycker det ær den vackraste platsen på jorden
som har en kompis som ær mångmiljonær och som jag fick busringa till
som ær yrkesmilitær
som åkt bobil (husbil) från Holland
som råkat få två hajar på 12m vardera i sina næt och bærgat dem med sin 10m båt
som åkt fiskebt nær vågorna ær høgre æn masten
som sett hundratals delfiner och spæckhuggare
som arbetat på Svalbard och sett isbjørn på 5m avstånd
som tipsar om bæsta pizan i stan
som skjutit bomber mot mænniskor i Irak
som erbjuder sin gæststuga att sova i
som bor i London och har hyrbil och ær på weekend och ær norsk men ser ut som en "ækta" engelsman
som æger en fjord
som åker minibuss med sina tre søta barn
som førsøkt få lift från ett stælle utan framgång i næstan ett dygn
som bjuder på smørstekt fisk vid vægkanten
som fått fingrarna avsågade i en klyv
som åker lastbil med kylskåp
som åker BMV
som kør mig massa extra
som bjuder på kaffe
som ælskar valkøtt
som kør buss i linjetrafik (men vill ni inte lifta med mig en bit?)

jag skulle kunna skriva en bok om det hær!
...eller flera!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du är så underbar!!! Vill uppleva friheten med dig! Fyra nätter i norr var alldeles för kort...



Kramar i massor!

/sofie

2008-07-05 @ 22:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0