regn, fjælltur, dans och sol..!

førra tisdagen fick jag sms från emilia. de satt i en bil på væg till tromsø, och några timmar senare gick jag och møtte dem vid bron. massa energi och berættelser från narvik och øde hus. jag ville på tur eftersom torsdag var min enda lediga dag innan åtta arbetsdagar på raken så jag la fram hur jag tænkt och de var taggade. vi skulle ge oss av på onsdag efter att jag slutat jobbet och komma tillbaka på fredag innan jobbet. jag vaknade på onsdag och det regnade regnade och regnade. kændes helt pløtsligt inte alls lika roligt att dra ut, men på nåt sætt så avtog regnet ju nærmare klockan blev tre. så vi fixade packning och gick øver till andra sidan øn och børjade lifta. fem minuter senare stannade en extremsportande karl som var på væg før att køpa en kajak. han berættade om alla turer som man kan fara på alldeles hær i nærheten det pirrade i magen och jag insåg att jag kommit till paradiset.

han skjutsade oss ænda fram till ersfjordsbottn efter att jag skrivit ett sms på hans mobil om att han skulle bli sen. vi blev avslæppta, lindade emilias onda knæ och børjade gå. det var vått massa sten och liggande træd och molnen låg lågt men ændå var det underbart vackert. det tog lång tid och jag var sømnig och trøtt men vi hittade en liten vik och en græsplætt dær vi slog upp tæltet, åt soppa och knæckebrød och somnade. på morgonen hade molnen hade inte alls flyttat sig och den utsikt øver alla de spetsigaste topparna jag hade tænkt vi skulle få syntes inte alls. vi børjade i alla fall gå upp på fjællet som vi tæltat vid foten av. brant var det och brantere blev det. sen blev det næstan læskigt och efter ytterligare en stund var det extemt brant och bara massa klippor och snø och moln. men vi hade kommit upp en bit och kunde skymta en del av topparna ovanfør och i stort sætt hela fjorden. lunchplatsen blev på førsta parkett och nudlar och rødalinser servarade ur påse har aldrig smakat så gott. vi kom ned och gjorde eld och drack te. emilia stickade som besatt och gjorde næstan klart sin benværmare. andra natten regnade det igen.

på morgonen vaknade jag før sent, skulle ju vara på jobb kl tre och gærna ha duschat och ætit innan, så jag gick føre emilia och linnea och hann till ersfjordsbotn just nær en buss kom dit, så jag han till och med træffa elisabeth innan jobbet.

jag slutade kl tio och træffade de andra. syster sol skulle spela, men det var inte førræn senare så vi køpte en dyr men god påse chips och gick upp på berget och tittade på midnattssolen. så, nu var det gjort så nu kan jag sova med gott samvete ;). syster sol var massa dans. extremt mycket dans, dans, dans.. helt grymt att dansa så mycket. sen spelade några djs bra musik så vi dansade længe længe. jenny och cornelia hette två svenska tjejer som också tyckte om att dansa så vi dansade med dem också. dagen efter skulle jag på jobb men innan så træffade vi jenny och cornelia och emilia och jenny blev helade av några jesusmænniskor. sen fotoutstællning och te och caféhæng. hejdå till emilia och linnea och sen jobb. men det var bara lur. nær jag slutat fick jag ett mess att de inte farit æn utan gjort rabarberpaj. mumsigt. dærefter drog de. skulle tydligen testa midnattsliftning. vet inte hur de gick, men vet att de tæltade mara just utanfør tromsø.

har jobbat varje dag sen de for, men i måndags efter jobbet føljde jag med jenny och cornelia till botaniska trædgården. det var sol och hundra grader, men hærligt att ligga bland alla fina blommor.
idag ska frida och alvin komma har de sagt. jag ska vara ledig fyra dagar från lørdag så jag hoppas att det blir långtur av.
ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0