ABISKO RIKSGRÆNSEN OCH NARVIK!

    
Abisko Naturreservat
Sofie och jag hoppar av tåget några stationer føre Narvik (efter 20 timmar ombord bortsettfrån en halvtimmes ståpåhænder træning i ett regnigt kiruna)
Jag glømmer min sovsæckpå tåget och kvællen blir inte vad vi tænkt oss...
abisko turiststation ær dock ett guldkorn bland de snøklæddafjællen och efter en timme i telefonkø till skitjævlahelvetes SJ vandrade vi ut till en tæltplats med en hyrd sovsæck och krav(!)mærkt chokladfrån turistshopen=)
sovsæcken kom tillbakamotallaodds dagen efter=)

         

Vi harsett renaroch fjællripaoch intehaftmottagning på mobilen och så har vi gått en helvetesmassakilometerlångs kungsleden somringlar sig længs en underbar flod/fors?jokk!
igår vandrade jag 12kmmedmin rygga!!



NU har vi precis instalerat oss i Narvik efter en natt vidriksgrænsen och efterlængtad sol!
Liftade hit med en astrevligman!

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0