jobba för födan och nysa till tusen

senaste veckan:
Nyköping, skog och pollenallergi

Underbart att tillbringa tid i skogen i sjön och i mammas kök
Först ut var 50årskalasfestligheter och dess förberedelser för att ta emot gäster i trädgården
Linnea och Jag har sedan länge lovat att komma som hjälpande händer

De följande dagarna tillbringades med skrapan i högsta hugg, nära till dans, sjungande för full hals och showande för allt vad bollar, kropp och påhittighet tillät!
Grannarna TITTADE

Linnea och jag red ut på mitt i natten ridtur på våra rara ponnisar och njöt av sommarlivet
och badade i sjön och skrapade lite till och åkte på kyrkoköruppträdande och lagade sagolikt gott med mat

Frida kom utmattad efter långhelg på kurs för att vila upp sig efter en tillräcklig dos av vår hufvudstadt

Hemlagad glass
natt dopp i spegelblank sjö
vänta in gryningen
arbeta med kroppen
lukta på hästarna
åka runt i bil på bygden
lek med hund
stå på händer
sjunga
köpa tält

Nu har jag lämnat Nyköpingstrakten bakom mig efter en mycket lyckad liftning på till Stockholm
klockan 20:12 avgår natt-tåget mot Narvik
och så har jag köpt myggnäts hattar

Kommentarer
Postat av: ellen

emilia vænnen. æn ær det før kallt før myggen. men snart ær du hær!

2008-06-17 @ 17:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0