den liftfria veckan

Jag tänkte igår på att jag ska nog skriva ett inlägg om min liftfria vecka
men tji det gick inte för vid närmare eftertanke så liftade jag faktiskt lite
igår
det liksom hände som en sån vanlighet att jag inte ens reflekterade över det speciellt
åkte tåget till ängelholm på Rozitas skånekort
tänker gratis är gott och tåget snabbare än tummen
ofrånkomligt
köpte mig alltså tid med att ta tåget gratis
det regnade katter och hundar och blåste storm
 när jag kom fram och såg att bussen till Munka inte går
blöt och lite fnissig stövlade jag genom Ängelholm
halvt memorerade karta i huvudet
shit vad det regna
står vid vägkanten med dyngsur tygpåse i famnen och av kylan darrande tumme i vädret
låtsades att jag var utsänd av gud för att sätta människornas solidaritet på prov
och att jag egentligen var Jesus
För varje bil som passerade svor jag över deras egoistiska liv och dyra bilar
varför är det så svårt?
vet inte om det i slutändan var jag och min tiltro till mänskligheten som sattes på prov och inte
bilisternas prov på att hjälpa en plaskblöt mintgrön främling

Pratade genus med målaremannen som plockade upp mig
kvinnor och män har olika roller i samhället
kvinnor kan också jobba som målare
framme

En fantastisk dag Ett Äventyr
perspektiv värderingar känslor
Johannes projekt vidgade mina vyer
en ära att få

frigörande kroppskontakt närhet
lek dans bara vara barn
inte tänka GÖRA
inte tänka KÄNNA
i tre timmar
kontakt
improvisation
dans
och kärlek

Dagen som avslutar min liftfria vecka som inte var liftfri lider mot sitt slut
linsröra på knäcke makedoniskt te mörk choklad
kär vän och tända ljus
påtår på påtår
jag älskar hösten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0