Malmö-Skattungebyn

Effektiv fredag
skolseminarium om sexologer och diskursanalyser och kvinnans orgasm
snabbkramfika på glassfabriken med cykelsuperellensnällen

Alexandra dalarna Skattungebyn NÄSTA!

förhandsbokad lastbilsresa till stockholm
chaffören och jag pratar relationer
han har bred värmlandsdialekt med skojiga uttryck
jävla paddhatt
framhjul som hushållsostar
ho
önskar att jag minns dem
vi pratar om riktiga saker i hans liv
om skilsmässa död kärlek canser alkoholmissbruk
han bjuder på middag persiljestuvadpotatis sallad bröd
riktig mat glufs glups
gullmarsplan 03 tiden
nattpromenad till centrum och centralen
leker med förmågan att memorera kartan och följa och hitta
sover på en bänk till portarna till tågstation slår upp
en kvinna sitter på bänken mittemot och fnittrar

kollar mailen på internet a la 20kr/h
tradera vunnen aktion: 1kr tåg sthlm-falun 06:15
sover genom sverige
gula löv och regnrusk i tågvagn
alexandra i luren
jag närmar mig

Falun mot skattungebyn
står längs vägen med tummen och njuter
luften är så frisk kall klar ren fin
två mil med småbarnsfar
fyra mil med äventyrare (cylka till tyskland som 15åring)
fem kanske mil med par och älghund och släpkärra och nyaZealand-liftar erfarenhet(där går det lätt)
två mil med lite papplåda till bil en mor och en vuxen son i dreads
en mil med ditflyttad sthlmare som levererar mig på skattungekursens trappa mitt i byn efter en rundvisning av traktens kalkbrott och historia berättande om meteoriten som engång i tiden skapat dalen i orsa

telefonbesked om indienresa och samtidigt en underbar AlexandraKram

Malmö-Skattungebyn
avgång 16:00 ankomst 14:30 dagen efter
Kostnad 22kr (internet+tågbiljett)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0