mens och oprivatlivet

jag lever ett liv dar minsta lilla rorelse ar sedd ifragasatt och kommenterad
jag har inget privatliv ALLS!

en kvall fragade Jessy nar vi gick fran bussen nar min mens kommer
jag stallde mig fragande till varfor hon behovde veta
hon svarade mig att var vardfamilj ar hinduer och det ar viktigt att

inte ga i narheten av
hustemplet
pudja vaxten utanfor dorren
koket

inte rora nagra husgerad

tvatta alla sangkladerna
tvatta kladerna varje dag

inte slanga bindor hursomhelst

JAG VAR SMUTSIG

samma kvall infinner sig mensen

Jag haller mini forelasning om vad en menskopp ar
for Jessy och Shantha (har finns inte tamponger och de har aldrig provat)

Sen sitter jag pa sangen och tittar pa
medans
Jessy tvattar mina filtar
Akash och Shishi hamtar vatten ur koket nar jag ar torstig
jag sitter pa sangen och har mens
mens i flera dagar

Kansla: smutsig, fel, problem
Lagg till: att med mensen anlander ocksa den ovalkomna sorgligheten och melankolin
grat i halsen och t o m hemlangtan

Vidare om PRIVATLIVET som INTE finns

tank er att allt jag sager
sager jag till ALLA
jag menar
de diskuterar allt jag sager eller berattar (pa kannada men med engelska ord som gor att jag kan gissa mig till amnet)

tank er att jag sager
att jag lider av forstoppmimg
(for det gor jag)
tank er att samtalet kring middagen
inklusive nagon gast
handlar om mitt bajsande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0