tentaångesten...

...kommer som ett brev på posten

är jag förvånad
           förberedd
           förståeende

nej med guuuuud vad upptagen jag plötsligt är med andra VIKTIGARE saker

som plåster
         välja skor
         dricka kaffe
         skriva meningslösa blogginlägg
         titta på hairspray på tvn
         ägna mig åt resfeber


det sköna med i-lans problem är att de liksom bäddar in verklig frustration i bomullsdimma
känns inte syns inte finns inte
farligt



kvinnopolitiska nyckeltexter
min hemtenta består av textanalyser

prostitutionen under sekelskiftet som kulturell konstruktion
symbolisk novell av kvinnan inlåst i patriarkatets gallerförsedda samhälle
frihet jämlikhet och systerskap under nya vågens feminism på 70talet

om den ändå vore färdig!
då hade jag luktat på skogen istället
och tränat på att prata med djur

våren går i förståelsen respekten ödmjukheten kommunikationen och accepterandets tecken
och kärleken
alltid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0