alla tecken talar till oss

...och sen tog vi Paris

men det ar att ga handelserna i forvag

forst ska vi lamna Barcelona och Alex ska kopa tejp
men nar hon ska forklara vad tejp ar sa hittar hon en rulle utanfor pa gatan
sen dricker vi kaffe men ar egentligen sugna pa nat mer
och da kommer kyparen och bjuder pa notter med en kompisblinkning
tillsist fast inget har ett slut sa skriver jag en liftarskylt med en slo penna
och en man slapper ner den storsta tush pennan man kan tanka sig och bara fortsatter ga....
Behover jag saga att liftaruppplockarna var super fina?

Vi sov pa det skojigaste stallet so faar:
i ett av visningstalten pa parkeringen utanfor Bauhouse


pa en strand norr om Barcelona i byn dar Dali levde sitt liv
dar skaffade jag mig mer eller mindre frivilligt mig en rodare hud nyans
drack hemgjord sangria
och badade i turkost vatten

efter utsokt detektivsarbete
spanade vi in en sack basuras fran mat affaren och se nu har vi mer lok vi orkar bara pa
plus allt detta brod

Fran Cadaques akte vi over bergen tillbaka och aven denna gang slapp jag spy aven om det kandes sa
i Figueres far vi lift
sa langt vi vill med slutdestination Osterrike
vi hejdar oss i Lyon med sikte pa Berlin

....men sa stannar en bil till Paris

Ja tack till Aventyret

och vi sov i en busskur i Versailles i natt
och skadade det blixtigaste regnvader jag sett

efter kaffe och croassant pa ett lyxmackedonkan
hittade vi fem hotelfrukostpaket
including croassanter med och utan choklad, juice, och applefruktmos
sen sag vi Versailles parken....

Efter en fantastisk kvinna som kor oss anda fram till foten av eiffeltornet
[och erbjuder sovplats nasta natt]
turistar vi langs Parisgatorna

lagar loksoppa pa gatan
och hittar fram till Amelies Cafe genom att fraga i en videobutik
dar ar kaffen svindyr men allt loser sig med en lunchkupong som vi fick av en angel

det blir nastan brak mellan tva hannar till manniskor
och vi sitter framfor och vet inte om vi ska skratta eller grata
medmansklighet ja tack
peace yes PLEASE

allt loser sig
vi dansar genom varlden

Kommentarer
Postat av: r

åhh finisar! jag bara ler :)

2009-07-24 @ 13:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0